fredag 21 augusti 2009

Dukning

Vi hade hyrt ett vitt partytält, tältet var på 180 km2 och hade sittplatser för 154 gäster..dukningen bestod av 200 vita lakan som knöts runt stolarna, samt lakan som botten på borden som sedan kom att täckas av vit spets, allt från IKEA. Stolarna dekorerades med rosa respektive bruna organzaband på varannan stol. I taket hängde 3 st "kristallliknande" takkronor. På honnörsbordet låg en rosa ljusslinga med pioner och lös..
Stolarna hade medar för att de inte skulle sjunka ned i gräset...














Min mor var dukninggeneral tillsammans med min styvmor (självklart med utförlig beskrivning från bruden) så ett stort tack till alla vänner & släkt som ställde upp denna dag..Särskillt tack till min 2 mödrar..

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken fin dukning! Är helt imponerad!
    Ska snart själv ha bröllop och jag undrar hur fick du till så fina stolsöverdrag? Vad har du för knep? Du skrev lite hur mycket tyg det gick åt, men hade du ett lakan per stol? Du får jättegärna maila mig till svars. Vore evigt tacksam för lite duktips!
    Maila gärna mig på agneta157@hotmail.com
    Tack på förhand!
    /Agneta

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiskt!
    Så snyggt!
    Undrar om du säljer spetstyget som du har som dukar?

    SvaraRadera
  3. Hej, jag håller på att göra ett arbete om bröllop som skoluppgift och undrar om jag får låna några av dessa bilder? Tacksam för svar. skicka gärna till mejl! :)
    Kristoffersson_@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Hej! Galet imponerad att du fixa allt med bröllopet själv ! Har du tips på vad man kan ha som gåva till gästerna till gästerna som finns vid deras platser?

    SvaraRadera
  5. Åh jag är helt såld på denna dukning. Jag vet inte om du fortfarande går in på denna blogg men om du skulle se min kommentar så undrar jag om du skulle vilja mejla samma svar till mig som ovan. Tog du ett lakat per stol och är det de billigaste lakanen IKEA har? Skulle du kunna förklara hur ni gjorde knytningen? Ser svårt ut :)
    Hälsningar Mathilda
    mathildafrilander@hotmail.com

    SvaraRadera